A pedagógia védelmében konyhanyelven

Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://autizmusdiy.hu/a-pedagogia-vedelmeben-konyhanyelven/
Pinterest
Pinterest
Instagram
Follow by Email
Twitter

Wikipédia mond meg nékem, mit jelent a pedagógia e vidéken?

“A pedagógia egy kettős arculatú tudomány. Egyrészt kutató, vagyis a különböző korcsoportú emberek tanításának és taníthatóságának lehetőségeit, módszereit, eszközeit leíró és feltáró tudomány, másrészt alkalmazott tudomány, vagyis a kutatás során nyert tapasztalatokat a nevelés és oktatás folyamatában alkalmazva értékeket és tudást származtat át a tanulóknak.

A pedagógia elnevezés a görög peidagógosz szóból származik. Így hívták az ókori Görögországban azokat a (többnyire rabszolga) személyeket, akik iskolába kísérték a gyerekeket.

A pedagógiával szoros együttműködésben lévő határ- és résztudományok: didaktika, neveléstörténet, játékpedagógia stb.

Jellegzetes gitárstílusáról ismert, gyakran használnak komplex, bonyolult zenei átkötéseket és váltásokkal teli gitárszólókat. Szintén ismert sajátos „vicsorgó” énekstílusáról, akárcsak visszatérő dalszövegtémáiról, mint a politika, háború, függőség és emberi kapcsolatok.

Szemben a pedagógia fentebb kifejtett elméletével, a kritikai pedagógiában nem valamiféle tudományról van szó, hanem a felnőttek és a gyerekek kapcsolatáról. Ebben a kapcsolatban sok minden történhet. A felnőttek megpróbálhatják a gyerekeket engedelmességre „nevelni”, vagy céljuk az, hogy a felnövőkből kritikus és kreatív emberek legyenek, akik képesek a világ problémáival szembenézni. Amikor az ember a fenti pedagógiadefiníciót olvassa, akkor látja, hogy az ún. szocializmus a pedagógiában milyen mély nyomokat hagyott.

New Yorkba utazott, hogy felvegyék az első lemezüket. Ekkor került ki az együttesből, az alkoholizmussal és a sorozatos összeütközésekkel indokolták a döntést. Összepakolták holmiját, és kidobták a kocsiból az első buszmegállónál. A buszon ülve hazafelé elhatározta, hogy saját zenekart alapít.”

 

“1994-ben az UNESCO október 5-ét kiáltotta ki a Pedagógusok Világnapjának, emléket állítva annak az 1966.évi különleges kormányközi konferenciának, ami nagy lépést jelentett a tanárok számára státuszuk meghatározása szempontjából. Az UNESCO által összehívott párizsi konferencián az UNESCO az ENSZ Nemzetközi Munkaügyi Szervezetével együttműködésben elfogadta azt az ajánlást, amely tartalmazza a tanárok jogait és felelősségét, és nemzetközi sztenderdek kialakítását kezdeményezték a tanárképzésre, a pedagógus-továbbképzésekre, a tanárok alkalmazására és az oktatás körülményeire vonatkozóan. A dokumentum ajánlásokat tartalmaz arra vonatkozón, hogy a tanárokat be kell vonni az oktatást érintő döntések előkészítésébe a minőségi oktatás biztosítása érdekében.”

Egy érdekes hivatkozás akit érdekel. (a hivatkozásra kell kattintani)

“A World Teacher’s Day – WTD honlapon érdekes módon „fehér folt” Magyarország. Az interaktív portálon ugyanis működik egy alkalmazás, ami a világ térképen engedi bejelölni, hogy melyik országban hogyan emlékeznek meg a pedagógusokról ezen a napon. A beregisztrált csoportok, aktivisták, szervezetek különböző rendezvényeket, eseményeket valósítanak meg.  Érdekes, hogy a háború sújtotta Szíriában vagy az ebola járvánnyal küzdő Nigériában is tartanak rendezvényeket e témában. (Szíriában a palesztin menekülteket tanító tanárok előtt tisztelegnek, Nigériában pedig  többek között egy kis közösség, Ifako Ijaiye  tanárai közül ismerik el a legjobban teljesítőket.  Érdekes, hogy a honlap szerint  28 iskola 800 tanára közül választják ki őket.) Kicsit közelebb, a szomszédos országok közül déli szomszédunk, Szlovénia egy „fordított nappal” jelentkezett erre a napra. Ennek keretében középiskolás diákok “viselik a tanárok “cipőjét” , vagyis ők  tanítanak angolt városuk általános iskolásainak, hogy ezzel is kicsit saját élményt szerezzenek a pedagógusok munkájából.  Világszerte több rendezvény is van, „szelfizz egy tanárral” , ingyenes képzések, flashmobok, kitüntetések.”

 

Tisztelegni szeretnék a hivatás előtt:

Szilasy Jánosː A’ nevelés’ tudomány, Buda, 1827 (reprint kiadásː Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum, Budapest, 1998)

Garamszeghy Lubrich Ágostonː Neveléstudomány I-IV.: Általános neveléstan, Különös neveléstan, Általános tanítástan, Különös tanítástan, Rudnyánszky A. Könyvnyomdája, 1871

Erdődi Jánosː Neveléstan, “Pannonia”-Könyvnyomda és Kiadó-Részvénytársaság, Kassa, 1882

Felméri Lajosː A neveléstudomány kézikönyve, Kolozsvár, 1890

Weszely Ödönː Pedagógia: nevelés és tanítástan, Stampfel-féle Könyvkiadó, Budapest, 1905, 167 p (reprint kiadásː Akadémiai Kiadó, Budapest, 1991, 167 p)

Imre Sándorː Neveléstan, Budapest, é. n. [1928] (reprint kiadásː Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum, Budapest, 1995)

Huszár Győzőː Neveléstan, szerzői kiadás, Budapest, 1934

Megadeth – Countdown to Extinctio, 1992

(Az ötödik nagylemeze, amely 1992 júliusában jelent meg a Capitol Records kiadásában. Már a megjelenése évében platinalemez lett Amerikában, és azóta több mint kétmillió példányban kelt el, ezzel a Megadeth kereskedelmileg legsikeresebb albuma. 2004-ben remixelve és remaszterelve, bónuszdalokkal adták ki újra a lemezt. 2008-ban a Mobile Fidelity Sound Lab által remaszterelt változat jelent meg 180 grammos dupla bakeliten (!!!!!!!!). A lemezt 2017-ben a Rolling Stone magazin a Minden idők 100 legjobb metalalbuma listáján a 33. helyre rangsorolta.)

 

alapvetően arról szól, hogy fogsz egy embert, egy tipikus tökfejet, és eljátszod vele a régi trükköt: megfürdeted, megborotválod, ráhúzol egy öltönyt és ő máris képes elvezetni az országot… Arról szól, hogy a tömegeket egy olyan vezető viszi a pusztulásba, aki leginkább valamiféle árnyékkormány bábja.” (Dave Mustaine)

 

Hozzászólások
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://autizmusdiy.hu/a-pedagogia-vedelmeben-konyhanyelven/
Pinterest
Pinterest
Instagram
Follow by Email
Twitter
Ez is érdekelhet