Andy & Lori & Scobby Doo

Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://autizmusdiy.hu/andy-lori-scobby-doo/
Pinterest
Pinterest
Instagram
Follow by Email
Twitter

…nem tudom hol kezdjem…az elején nem tudom, mert azon már túl vagyok…a közepén megint csak nem lehet, mert az sem az eleje…a vége pedig végképp nem a közepe…

…tehát…tovább én már értelmetlennek látom a vizualitás mellett kiállni…hiába minden gesztus, hangsúly, kártya…valahogy sem a piramis, sem a ziggurat nem akar összeállni (Andy&Lori)…valahogy kicsúsznak a kártyák a lapokról…nem akarnak ráragadni…

…mert igazából az “ilyen” gyerekekkel nincs baj…csak amikor bekerülnek közösségbe…de igazából ott sincs velük baj…csak amikor az eszközök elfogytak…eszköz pedig nem létezik…

…eszköz nincs az oktatás kezében…mert az eszközöket az oktatás nem fogadja a szülőtől…olyan szülőtől pedig nem is tudja átvenni aki nem ismeri az eszközöket…

…nem tud gesztusnyelveket, kommunikációt, ábrákat, stb átadni…mert nincs…ott van a gyerek heti egy-két órát és a fejlesztő megváltja a világot…oktatásban a napi x óra megváltja a világot…

…de az “ilyen” gyerek nem változik…vegetál…nem tudok jobb szót…vagy valamerre fejlődik és majd lesz vele valami…

…megtanítani, hogy egy folyamathoz mennyi idő, érzelem, viselkedés tartozik elejétől a végéig (Andy&Lory)…milyen gesztusokon, kommunikáción keresztül egy komplex kártyarendszerrel ami folyamatosan változik…lehetetlen…mert személyre szabott…meló van vele…nem kevés…

…ezeket átvezetni a saját napirendünkre, jól megkeverni egy ki képcserével ( TEACCH 1972/ PECS 1991)…és ez lehetetlen…mert nem…meló van vele…na meg ezek a módszerek sehol sem működnek…szemben az alternatív dolgokkal…

…ráadásul a gyerek még “ilyen” is…megoldás?…rájuk húzni egy egységes rendszert és adjad neki…és nem megy…akkor találjuk ki a sajátos nevelési igényt…

…”Miért neveljek én sajátosan többségi iskolában?”…hááát azt nem lehet…de, azért beszélgetünk és kiállunk az egyén egyedi személyisége mellett…

…jelenleg nagyon feketén látom ezt az egész…cociális hozzáállást?…mert ez nem az oktatásnál-nevelésnél kezdődik…valahol mélyebben…

…inkább zene…

-Apa, ez a Scooby-Doo melyik része?

-Ez nem az. Nagyon nem jó időpontra időzítetted ezt fiam…apa elégé…hagyjuk

-…és hol van Scooby?

-Ez nem az…

-De ott vannak a szörnyeknek öltözött emberek, kergetőznek és pont ilyen zene szokott szólni a mesében.

-Bacca meg…ez tényleg Scooby Doo…

-…csak vicceltem Scooby Doo jobb…ez pedig hülyeség

-Hol tanultad ezt a szót?

-Te szoktad mondani, ha szomorú vagyok…gondoljunk másra, mert az hülyeség amitől szomorúak vagyunk…

-Ez így ebben a formában nem igaz…

-Akkor hogyan lesz igaz?

-Úgy, hogy tanítod a többieket…hogy felismerjék Scooby Doo-t

 

 

 

 

Hozzászólások
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://autizmusdiy.hu/andy-lori-scobby-doo/
Pinterest
Pinterest
Instagram
Follow by Email
Twitter
Ez is érdekelhet