Audi Quattro S1 (ráhangolódás 13.rész)

Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://autizmusdiy.hu/audi-quattro-s1-rahangolodas-13-resz/
Pinterest
Pinterest
Instagram
Follow by Email
Twitter

Lassan megint autizmus világnapja…és megint ráhangolódás…nekem…Te pedig kénytelen vagy olvasni…mert rákattintottál a linkre… 🙂

 

Ez most egy nagyobb lélegzetvételű dolog lesz!!!

 

Most, hogy…

óraátállítás van,

kezdődik a vasárnapi rántott hús harc a konyhában…

és mindenki aki nincsen tisztában az autizmussal…;

ennek magasságával és mélységével;

az ezer éve kidolgozott gyógypedagógiai pedagógiai és szülői technikákkal;

az integrálás és szegregálás tényleges fogalmával;

minden nemű hosszútávú egészségügyi beavatkozás fontosságával és lényegével;

a tagadással;

…akkor az itt maradtakkal nyugodtan beszélgethetünk az Audi Quattro S1 autóról…

…mit is kell róla tudni?…négykerék meghajtású…először az 1980-as Genfi Autószalonon volt látható március 3-án…A quattro szó olaszul „négy”-et jelent. A névvel az Audi a Quattro négykerék meghajtásos rendszerére utalt, valamint bármelyik négykerék-meghajtásos Audi modellre. A félreértések elkerülése érdekében az eredeti Quattro modellt gyakran nevezik Ur-Quattro-nak – az „Ur-” (németül „legelső” vagy „ősi”) egy augmentatív előtag, ebben az esetben azt jelenti: „eredeti”…az első olyan raliautó, mely kihasználta az akkor nemrég megváltoztatott szabályok adta lehetőséget, amely lehetővé tette a négykerék meghajtásos rendszerek használatát a versenyeken.

…gyerekként minden pénzt megért egy Quattro poszter…

…és itt kapcsolódik be talán a legnehezebb dolog az autizmussal kapcsolatban…asszertivitás, vagy asszertív kommunikáció…sokszor…sokszor?…állandóan hangsúlyozom ennek fontosságát…nagyon nagyon nagyon oda kell erre figyelni…de ugyan ez igaz az asszertív nevelésre…mert nem figyel az ember és hirtelen kiugró fejlődési sikerek, hirtelen megjelenő “visszaesések” kapcsán képes az ember evidencia alapokat félrelökve abbahagyni a fejlesztéseket, vagy folytatni a hülyeségeket…mind a két esetben óriási károkat okozunk…

…ezért is fantasztikus a Audi Quattro S1…szabályozva volt a sebessége 220 km/h-ra…e felett a kocsi elvesztette tényleges manőverező képességét…ez a szint autizmusra átfordítva lehet minusz és plusz 220 is…nehéz megtalálni ezt a szintet és kordában tartani a környezet felé…

…és még valamiről híres eme rally autó…története során az emberi hülyeség egy ékes példáját vezette elénk…mennyire fontos az evidencia alapú kontroll…mennyire felelősek vagyunk tetteinkért, mondatainkért…és pont azért, mert most ez te is olvasod aki eldöntötte és tudja…nem minden az ami látszik…ja és 24/7-ben nyomatod az evidencia alapú nevelést…

 

“A B csoportos autók teljesítménye ugrásszerűen megnőtt a ’80-as évek közepén, hatalmas kockázatot hozva ezzel. Az 1986-os évadban a világbajnokságon résztvevő raliautók fejlődése elérte a csúcsot, a kocsikban rejlő technológia és azok teljesítménye felvette a versenyt a Forma 1-es autókéval.

A B csoportos raligépek teljesítménye néhány év alatt ugrásszerűen megnőtt, ezáltal nem csak veszélyesebbé, de a nézők számára roppant izgalmassá váltak, így hatalmas tömeg kísérte figyelemmel a versenyeket mindenütt. A mediterrán országokban a nézői biztonságot tradicionálisan elég lazán kezelték. A szupergyors B csoportos autók és a nem létező nézői felügyelet előre vetítette a katasztrófát, ami az 1986-os portugál futamon be is következett. A verseny első szakaszait hagyományosan a Sintra erdőben rendezték, mindössze húsz kilométerre a fővárostól, Lisszabontól, így garantált volt a nagyszámú közönség minden évben. Az elsőként elrajtoló autók vezetői gyakran számoltak be arról, hogy a nézők teljesen őrültek, egyszerűen lehetetlen versenytempóban közlekedni. Az embertömeg csak akkor nyílt szét, amikor a versenyautó pár méterre volt már csak előttük, és akkor is csak egy szűk sávot használhattak a versenyzők.

Joaquim Santos Ford RS200-ával tizenkettedikként rajtolt az ominózus verseny első gyorsaságiján. A toppilóták ekkor már túl voltak a szakaszon, az út „tisztább” volt, de azért akadt olyan, aki az út közepén várta a következő versenyautót. Santos egy gyors jobbkanyar, majd egy szűkebb jobbos után egy bukkanón elvesztette uralmát Fordja felett, és az embertömegbe csapódott. Két gyermek és egy nő a helyszínen életét vesztette, több tucatnyian sérültek meg. Egy gyerek a kórházba szállítást követően halt meg.

A baleset után a rendezők nem állították meg azonnal a szakaszt, még vagy tíz autó elrajtolt. A gyorsasági öt kilométer hosszú volt, a szerencsétlenség a negyedik kilométeren történt, tehát a rajtoltatás indokolatlanul hosszú ideig folyt még. A gyári versenyzőket ráadásul csak két szakasszal később értesítették arról, hogy milyen szerencsétlenség történt, a pilóták ekkor már a pihenőben az újabb körre készültek.

A Ford, miután értesült a tragédiáról, visszavonta autóit a versenyből. A rendezők folytatatták volna a futamot, csak azután döntöttek az ismétlődő szakaszok törléséről, miután több beadvány is érkezett. A gyári versenyzők a Hotel Estoril Sol tizenhatodik emeletén gyűltek össze, ahová később a FISA képviselői és a verseny rendezői is megérkeztek. Néhány órás mérlegelés után, 1986. március 5-én 15:30-kor a pilóták egy közös sajtóközleményt adtak ki a szállodában:

 

„Az okok, melyek miatt a közleményt aláíró versenyzők nem óhajtják a Portugál Rally-t folytatni, a következők:

  • Az elhunyt és a sérült nézők családjai iránt tanúsított tisztelet.

  • A helyzet nagyon speciális itt Portugáliában: úgy érezzük, lehetetlen garantálni a nézők biztonságát.

  • Az első gyorsasági szakaszon történt baleset azért következett be, mert a versenyző próbálta kikerülni az úton álló nézőket, nem pedig az autó felépítése vagy sebessége miatt történt.

  • Bízunk benne, hogy sportágunk profitál ezen döntésből.”

A csúcskategóriás raliautók teljesítménye a ’80-as évek közepére hihetetlen módon elszaladt, azok több mint ötszáz lóerőt is képesek voltak leadni. Egy-egy fejlesztés után a teszteken a versenyzők kénytelenek voltak bevallani a mérnököknek, egyszerűen kezelhetetlen már járművük. Abban az időben még nem volt annyira előtérben a futóművek, hajtásrendszerek optimalizálása, mint manapság, a fékek pedig egyenesen gyengének bizonyultak a kocsik által leadott teljesítmény és az ebből adódó menetteljesítmény megzabolázására. A kétszeres világbajnok Walter Röhrl egyszer meg is jegyezte, két kezén meg tudja számolni azokat a pilótákat, akik szerinte ezeket az autókat képesek elvezetni. Sajnos a biztonsági rendszerek is kezdetlegesek voltak mai szemmel nézve, emiatt a balesetek nagyobb kockázatot jelentettek a versenyzők számára. A FISA nem kockáztatott tovább, az 1987-es évadban egy új korszak kezdődött, a B csoportos gépek helyét a jóval gyengébb A csoportos kocsik vették át a rali világbajnokságon.”

…talán ennyi…

…a videót nyugodtan nézheti gyermek is…egy élmény…leszámítva az emberi felelőtlenséget…

 

 

Hozzászólások
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://autizmusdiy.hu/audi-quattro-s1-rahangolodas-13-resz/
Pinterest
Pinterest
Instagram
Follow by Email
Twitter
Ez is érdekelhet