Inklúzió a vizuális megsegítésben

Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://autizmusdiy.hu/inkluzio-a-vizualis-megsegitesben/
Pinterest
Pinterest
Instagram
Follow by Email
Twitter

“Mindannyian – szülők és a gyermekkel foglalkozó pedagógusok, segítő szakemberek – a legjobbat szeretnénk megadni gyermekeinknek, de bizonyos esetekben a segítségnyújtás formáját nem egyszerű megtalálni. Előfordul, hogy tanácstalanok vagyunk abban, hogy mi lenne a leghatékonyabb segítség a gyermek és a családja számára.

A szakértői vizsgálat lehetőséget biztosít a gyermek komplex pszichológiai és pedagógiai, orvosi vizsgálatára, a szülő konzultációra, hiszen a szülőkkel együttműködve, a beavatkozási pontok mentén ad a gyermek fejlesztésére javaslatokat és segíti számára az intézmény kiválasztását.

A sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló szintén különleges bánásmódot igényel a mozgásszervi, érzékszervi, értelmi, beszéd problémái/fogyatékossága, halmozottan fogyatékossága, autizmusspektrum-zavara, súlyos tanulási, figyelmi, vagy magatartásszabályozási zavara miatt. Az ellátás olyan – együtt és különnevelő – intézményekben történhet, ahol a tárgyi és a személyi feltételek ezt lehetővé teszik.”

 

Vizuális megsegítés…hát na…nem egyszerű problematika…inklúzió…

“Szemléleti befogadást és elfogadást jelent.”

Szegregálásban és integrálásban is probléma…

…ahogyan mi látjuk…egy-két szülő…mind szocializáció terén, mind kommunikáció terén fontos dolog…

…talán a legerőteljesebb alternatíva megfelelően használva a megfelelő vizuális megsegítést az oktatás és nevelés folyamatában…

…oké, hogy otthon a szülő és a család 24/7 csinálja minden nap…de mi a helyzet például egy oktatási intézményben…ahol erre nincsenek felkészülve…

…evidens, hogy szakértői bizottság sajátos nevelési igény megállapításának során lehet jelezni, kérni, sőt gyógypedagógus ajánlásával megerősíteni, hogy szerepeljen ez a kis kiegészítés a papíron…

“vizuális megsegítés használata”

…további lépések során számomra evidens, hogy a vizuális megsegítő eszközöket én , mint szülő biztosítom az oktatási intézménynek gyermekem részére…

…mivel egyediek…én ismerem a gyerekem…én tudom mire reagál jól…

…főleg vizualitás területén, ezt el kell ismerni…a szülő kivételesen ezt jobban tudja…hozzáértő kompetens szakember irány mutatása mellett…

…oktatási intézmény már csak struktúrál és használja az eszközöket…hatalmas segítség…

…ám szem előtt kell tartani, hogy ezek egyedi vizuális eszközök…nem győzöm, győzzük hangsúlyozni…

differenciálni kell csak…

“A differenciálás fogalma arra utal, hogy nem feltétlenül ugyanazt és nem feltétlenül ugyanúgy tanítjuk minden tanulónak. Ezt az indokolja, hogy a tanulók nem egyformák sem pszichológiai értelemben, sem a megelőző tudás vonatkozásában. Ugyanazok a tartalmak és eljárások különböző mértékben fejlesztőek a különböző tanulók számára, sőt lehet, hogy az, ami egyikük számára fejlesztő, az a másikuk számára egyenesen kontraproduktív. Gondoljunk csak arra, hogy ugyanaz az irodalmi kötelező olvasmány az egyik tanulóban szenvedélyes érdeklődést kelthet a szerző iránt, a másikat viszont elriaszthatja tőle, sőt hosszú időre elveheti a kedvét az olvasástól. És ugyanez áll az egyes feldolgozási eljárásokra is.”

A többségi pedagógus pedig kiválóan csinálja…csak sokszor ők is elakadnak…pláne egy sni-s gyermek esetében…

A leghasznosabb dolog az integrált és szegregált oktatás területén…

Vizualitásra fel!

Hozzászólások
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://autizmusdiy.hu/inkluzio-a-vizualis-megsegitesben/
Pinterest
Pinterest
Instagram
Follow by Email
Twitter
Ez is érdekelhet