Trabant differenciálmű (ráhangolódás 1.rész)

Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://autizmusdiy.hu/trabant-differencialmu-rahangolodas-1-resz/
Pinterest
Pinterest
Instagram
Follow by Email
Twitter

Lassan megint autizmus világnapja…és megint ráhangolódás…nekem…Te pedig kénytelen vagy olvasni…mert rákattintottál a linkre… 🙂

…mikor még a madarakon csiripeltek a fák, úgy döntött az én szeretett trabantom, hogy asztalt kapok a tanári szobában…

…előre rohantam…a tanári karban G. mindig úgy indította az évet, hogy “Toljuk be a trabantot!”…

…tisztában volt mindenki a trabant működésével…nem véletlenül volt trabant…ez most sincs másképpen…de az egy másik sztori…

…tehát év elején úgy döntött a vezetés, hogy asztalom lesz a tanáriban…a gyermekvédelmis végre asztalt kap…ja nem…szakmai számítás, vendéglátás szakelmélet és gyakorlati órákat kaptam…

…pedig reménykedtem…na mindegy…kollégákon látszott, hogy rajonganak értem…csillogott  a szemük…és ez nem vicc…egy valamiben értettek egyet…

…nem lehetek a tanáriban…gondoltam magamban végre kezd körbeérni a lényeg…szülő, gyerek egészen biztos nem jön be a tanáriba problémát megbeszélni…

…túltettem magamat rajta…maradt az oktatási rész…

…és itt jön a képbe az autizmus és a differenciálás (…és a vizualitás, de ezt már csak nagyon halkan merem megemlíteni)…

-Válassz egy színes négyzetlapot az órarendhez…de ne a létező szín palettáról, mert a többiek azokat már lefoglalták

-Oké… (így lettem fekete-fehér csíkos…mint a zebra)

-Külön kérném a táblához a szakmai, az elméleti és az egyéb kategóriába tartozó munkaközösségeket, hogy egyeztessük az órarendet…

…ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ…zseniális…

…lassan mindenkinek a színe felkerült…szépen színkódolva…táblázatba szedve…

…mint az útjelzők…melyik osztály, melyik terem, melyik tanóra…helyettesítő jelzések, órakedvezmény, blablabla…mindent le lehetett vezetni…

…ember berohant a tanáriba…ahhhh…elnézést…tanár berohant a tanáriba…ránézett a nem kis táblára és azonnal tudta, milyen tankönyv, milyen segédlet kell neki…

…aztán lassan megszokta a rutinokat és sokkal könnyebb volt készülni a tanórákra…

…kiszámítható volt, állandó…

…személyre szabott, differenciált pedagógusoknak…

…ezért lepődök meg mindig amikor fiam vizuális rendszeréről szülők és ismerősök kérdezik tőlem, hogy…

-Te…ez nagyon egyben van ez a rendszer…ne haragudj…te is autista vagy, hogy ilyen jó átlátod?

-Nem, nem vagyok autista…többségi pedagógusa voltam…

 

Hozzászólások
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://autizmusdiy.hu/trabant-differencialmu-rahangolodas-1-resz/
Pinterest
Pinterest
Instagram
Follow by Email
Twitter
Ez is érdekelhet